Thursday 22 May 2014

TIPS KECANTIKAN KULIT



Salam semua.. Kulit Cantik datangnya dari dalam dan luar. Ok, kita semua ada yang sanggup spend berates-ratus membeli produk penjagaan luar, contohnya set kecantikan muka, make up, etc. Tapi semua itu bersifat temporary sahaja. Setiap kali nak cantik, setiap kali lah kena sapu & tempek. Sebelum sapu apa-apa2, saya cadangkan dalam pada masa sama, fokuslah kepada penjagaan dalaman. Nak kulit cantik perlukan kesabaran.

TIPS KULIT CANTIK





Tidur yang mencukupi. Sebab apa? Bila dapat tidur yang cukup, badan tak stress. Ingat tak dulu Zaman nak siapkan assignment, tidur pun entah ke mana. Mesti kita bangun dengan eye bag, wajah pucat, kelam (bahasa utara) dan tiba-tiba jerawat tumbuh bak cendawan. Kenapa nak sayang sangat tidur? Just enjoy your sleep. Tidur secukupnya , tapi jangan terlebih pulak ye.!





Air masak sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Eh jangan campur tau dengan air kopi, teh. TAK MASUK.

Ni air biasa je. Sebab? Badan perlukan air untuk membuang toxic dan sisa kumuhan badan. Kalau air manis, jadi satu kerja pulak dekat badan nak proses keseimbangan gula dalam badan kan. Air ni kira ‘free-detox’ lah. Sangat membantu tau. Lagipun dulu kita belajar Sains masa sekolah menengah, air akan buat proses osmosis. Ia akan pergi ke tempat yang kering untuk seimbangkan water ration. Bila sel-sel kulit kita kering, haaaa apa lagi, nampak kusam dan tak segar! Bila air cukup di dalam sel-sel kulit, ia akan bagi jadi sel tu ‘plump’. Harap faham lah teori sains ni. Hehehe..





Pemakanan sempurna. Ini ramai yang kata alah, senang aje. Kau pergi makan banyak sayur dan buah. Jeng jeng jeng! Ramai tak tahu berapa banyak vitamin C yang hilang start kita basuh, potong dan masak buah/sayur tersebut. Lepas tu, bukan semua suka sayur. Tapi boleh ke kita nak ikut saranan KKM yang menyarankan ambil 5-6 sajian sayur & buah SETIAP HARI?? Tapi cuba anda track balik apa yang anda makan harini, atau semalam. Ada tak? Homemade atau beli? Tepuk dada tanya selera.



Ini, hanya anda yang tentukan. Jangan bising bila wajah kita TUA sebelum USIA. Kalau jalan dengan anak, nanti orang tegur, ‘eh ni adik ke?’..Haaa tak ke senang hati macam tu?



Nak bantuan supplement? Saya cadangkan SET KECANTIKAN SHAKLEE yang terdiri daripada

Vitamin B , C , E & ESP Shaklee


Anda boleh beli dengan saya guna harga ahli..FREE CONSULTATION!

019-6659596
Email : babysmile2u@gmail.com

0 comments: